POLITYKA ZWROTÓW SKLEPU INTERNETOWEGO www.tupitu.pl

  1. Niniejsza Polityka Zwrotów obowiązuje w Sklepie Internetowym www.tupitu.pl („Sklep Internetowy”).
  2. Konsument, który zawarł umowę na odległość, może odstąpić od niej bez podawania przyczyny i bez ponoszenia jakichkolwiek kosztów, poza tymi, które zostały przewidziane przez przepisy prawa, w terminie 14 dni od dnia objęcia w posiadanie zakupionego produktu („Ustawowe prawo odstąpienia”).
  3. Podmiotem uprawnionym do dokonania zwrotu produktu jest wyłącznie Konsument. Zwrotu nie może dokonać przedsiębiorca, który zakupił produkt w związku z prowadzoną przez siebie działalnością. Jeżeli jednak przedsiębiorca nabył produkt w celu niezwiązanym bezpośrednio ze swoją działalnością gospodarczą, wówczas również posiada status Konsumenta i jest uprawniony do Ustawowego prawa odstąpienia.
  4. Do zachowania terminu wystarczy złożenie przez Konsumenta oświadczenia Sprzedawcy przed jego upływem. Konsument może złożyć jakiekolwiek jednoznaczne oświadczenie, w którym poinformuje o swoim odstąpieniu od Umowy Sprzedaży.
  5. Oświadczenie o odstąpieniu od Umowy Sprzedaży może zostać złożone na przykład w następujących formach:
    1. pisemnie na adres:

Tupitu Kamila Studencka
Bezrzecze, ul. Karmelowa, nr 2, 71-218

  1. w formie elektronicznej za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: kontakt@tupitu.pl
    1. za pomocą formularza kontaktowego na Sklepie internetowym
    2. z wykorzystaniem wzoru Formularza Zwrotu
  2. Konsument może skorzystać z wzoru Formularza zwrotu , jednak nie ma takiego obowiązku.
  3. Bieg terminu do odstąpienia od Umowy Sprzedaży rozpoczyna się od dnia objęcia produktów w posiadanie przez Konsumenta lub wskazaną przez niego osobę trzecią inną niż przewoźnik, a w przypadku Umowy Sprzedaży, która obejmuje wiele produktów, które są dostarczane osobno, partiami lub w częściach – od objęcia w posiadanie ostatniego produktu, partii lub części.
  4. Konsument ma obowiązek niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia, w którym odstąpił od Umowy Sprzedaży, zwrócić produkt Sprzedawcy. Do zachowania terminu wystarczy odesłanie produktu przed jego upływem.
    Konsument może zwrócić produkt na adres:

Tupitu Kamila Studencka

Karmelowa 2

71-218 Bezrzecze

Telefon: +48 503 910 970

  1. Konsument powinien zabezpieczyć zwracany produkt w taki sposób, by nie uległ on zniszczeniu w czasie transportu.
  2. W przypadku skutecznego odstąpienia od umowy zawartej na odległość umowę uważa się za niezawartą.
  3. Sprzedawca ma obowiązek niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania zwrotu towarów od Konsumenta, zwrócić Konsumentowi wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym koszty dostawy produktu (z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Klienta sposobu dostawy innego niż najtańszy zwykły sposób dostawy dostępny w Sklepie Internetowym) bez kosztów odesłania.
  4. W przypadku skorzystania przez Konsumenta z Ustawowego prawa odstąpienia, Sprzedawca dokonuje zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu płatności, jakiego użył Konsument, chyba że wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.
  5. Sprzedawca zwraca Konsumentowi kwotę jaką zapłacił za towar oraz najniższy koszt dostawy oferowany przez sprzedającego. Jeśli Konsument zwraca część zamówionego towaru, sprzedawca zwraca jedynie kwotę za odesłany towar. Sprzedający nie ponosi ani nie zwraca kosztów odesłania towaru do sprzedającego.
  6. W przypadku skorzystania przez Konsumenta z Ustawowego prawa odstąpienia, Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości produktu będące wynikiem korzystania z niego w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania produktu. Odpowiedzialność Konsumenta może obejmować w szczególności brak możliwości wprowadzenia produktu do sprzedaży jako produktu pełnowartościowego, koszty ponownego umieszczenia na produkcie metek i elementów zabezpieczających, a także koszty przywrócenia Produktu do stanu umożliwiającego jego ponowne wprowadzenie do sprzedaży w ramach Sklepu Internetowego, w tym koszty badania produktu przez specjalistę i koszty usunięcia wad stwierdzonych w wyniku takiego badania (w zakresie, w jakim wady te wynikają z korzystania przez Konsumenta z produktu w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia jego charakteru, cech i funkcjonowania).
  7. Ustawowe prawo odstąpienia nie przysługuje Konsumentowi w przypadku:
    1. przekroczenia ustawowego terminu 14 dni na poinformowanie Sprzedawcę o woli odstąpienia od umowy sprzedaży;
    2. gdy przedmiotem umowy sprzedaży jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji Klienta lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb;
    3. gdy przedmiotem umowy sprzedaży jest produkt, który znajdował się w zapieczętowanych opakowaniach, których otwarcie uniemożliwia zwrot ze względów ochrony zdrowia lub/i higienicznych (np. bielizna, strój kąpielowy).
  8. Niniejsza Polityka Zwrotów jest integralną częścią Regulaminu Sklepu Internetowego i wchodzi w życie z dniem 19.06.2022r.

Zasady reklamowania produktów:

Mamy obowiązek dostarczyć Ci towar zgodny z umową. Jeżeli kupiony towar jest niezgodny z umową, konsument lub przedsiębiorca na prawach konsumenta może złożyć reklamację, w której określi swoje żądania dotyczące doprowadzenia towaru do stanu zgodności z umową (przez naprawę lub wymianę).

Jeśli naprawa lub wymiana będą niemożliwe lub zbyt kosztowne możemy w toku reklamacji obniżyć cenę reklamowanego produktu lub przyjąć odstąpienie od umowy (Uwaga – jedynie kiedy nie będziemy mogli doprowadzić towaru do zgodności z umową lub wada będzie bardzo istotna)

Kiedy towar jest niezgodny z umową?

Podpowiadamy:

● kiedy opis, rodzaj, ilość, jakość, kompletność i funkcjonalność towaru są niezgodne z umową,

● towar nie jest przydatny do szczególnego celu, do którego jest potrzebny konsumentowi, i o którym to celu powiadomił sprzedawcę najpóźniej w momencie zawarcia umowy i który sprzedawca zaakceptował,

● towar nie nadaje się do celu, do którego zazwyczaj używa się towaru tego rodzaju,

● towar nie zapewnia trwałości i bezpieczeństwa, których można się spodziewać dla tego rodzaju towarów, lub nie występuje w określonej ilości,

● towar nie został dostarczony z opakowaniem, akcesoriami i instrukcjami, których dostarczenia konsument może rozsądnie oczekiwać,

● towar nie odpowiada wzorowi lub próbce udostępnionej przed zakupem,

● brak zgodności towaru z umową wynika z niewłaściwego zamontowania towaru, jeżeli zostało ono przeprowadzone przez sprzedawcę lub na jego odpowiedzialność, lub niewłaściwe zamontowanie przeprowadzone przez konsumenta było wynikiem błędów w instrukcji dostarczonej przez sprzedawcę.

Jeśli, któryś z powyższych punktów dotyczy Twojej sytuacji

By złożyć reklamację:

1. wypełnij formularz reklamacji

2. wyślij wypełniony formularz wraz z załącznikami na adres email: kontakt@tupitu.pl lub drogą pocztową na adres serwisu: Tupitu Kamila Studencka Karmelowa 2 71-218 Bezrzecze

Będziemy z Tobą w kontakcie przeprowadzając proces reklamacji.Reklamacje wysyłane na adres naszego serwisu lub serwisów producentów paczką za pobraniem nie będa przyjmowane.

W przypadku kiedy towar jest niezgodny z umową, możesz żądać jego doprowadzenia do zgodności z umową poprzez:usunięcie niezgodności poprzez naprawę,wymianę rzeczy na wolną od wad.

Możesz też żądać obniżenia ceny bądź odstąpić od umowy, pamiętaj jednak, że przysługuje Ci to jedynie w  określonych przypadkach:jeśli wymiana bądź naprawa towaru będą niemożliwe do przeprowadzenia,jeśli nie doprowadzimy towaru do zgodności w umową w rozsądnym czasie, albo będzie się to wiązało z nadmiernymi niedogodnościami,jeśli nie odbierzemy reklamowanego towaru do naprawy bądź wymiany,jeśli towar został zamontowany zanim ujawniła się jego niezgodność z umową, a my nie zdemontujemy go do naprawy, bądź nie oddamy i zamontujemy ponownie naprawionego lub wymienionego towaru na nasz koszt,jeśli niezgodność towaru występuje dalej mimo podjęcia przez nas próby doprowadzenia go do zgodności z umową,jeśli brak zgodności towaru z umową jest na tyle istotny, że uzasadnia natychmiastowe obniżenie ceny, bądź odstąpienie od umowy bez skorzystania z prawa do naprawy lub wymiany,jeśli oświadczymy lub wynika to z okoliczności, że nie będziemy mogli doprowadzić towaru do zgodności z umową w rozsądnym czasie i bez nadmiernych niedogodności.